12 Ocak 2011 Çarşamba

Bir Kız Vardı Çok Güzeldi...





Benim minik öğrencilerim zaten çok özel bir dönemdeler(okul öncesi dönem), onların bu dönemdeki mantık yürütme ve espiri anlayışlarına hayranım.Bunun yanısıra bazı önemli konular oluyor ki işte bu noktada söyleyecekleriniz çok önemli. Ya mutlu edersiniz ya da karamsar. Gelelim başlıktaki güzel kız meselesine.Bir miniğim bugün yanıma gelerek 'Öğretmenim dün parka gitmiştik, orada bir kız vardı çok güzeldi, upuzun saçları vardı(öğrencimin saçları kısa) o kadar güzeldi ki öğretmenim, bööööylee çok güzeldi işte' diyor ve anlatırken bakışlarından anlıyorum ki biraz üzgün, biraz mahsun, bu duyguyu biryerden tanıyorum diyorum kendi kendime.Kendine güven duygusunu kaybetmemesi, kendisiyle barışık olabilmesi ve kendini sevmeyi hiç bırakmaması için yapacağım konuşmanın onu mutlu eden bir yanıtı olması gerekiyordu. Bunu canı yürekten istedim ama daha altı yaşında bir çocuğa bu nasıl anlatılırdı ki? 'Bak yavrum' dedim.' Tüm insanlar birbirinden farklıdır, hepimiz kendimize özel yeteneklerle yaratılmışız, anne babalarımızla bile farklıyız. Herkesin kendine göre güzellikleri var senin gözlerin güzel başka arkadaşlarının saçları ( Aslında kendini sev demek istedim, bunu tam anlamıyla anlaması için çok zaman geçmesi gerektiğini bilerek...)ve sen çok özelsin herkes birbirinden farklı olarak özeldir, eminim o kız da senin ne kadar güzel bir kız olduğunu anlatıyordur'dedim. Gerçekten mi öğretmenim der gibi baktı, iki fener gibi ışıldayan gözleri ve yüzündeki gülümseme okul bitene kadar sürdü.O artık kendini hep sevecek hep özel hissedecek, farklılıkları olduğunu bilecek, kendine güvenecek, belki de ileride bunları anımsayıp gülecek...

2 yorum:

  1. Oyyy öperim o kuzuyu:))
    Benim kuzular saçlarımı okşarlar çaktırmadan,kıyafetlerimi koklarlar.Prenses gibi görürler.İnan abartmıyorum.Köy çocukları sevgiye çokkkk muhtaç...Kitap arasında saçımı saklayan bile var...
    Değil çocuğa,bir yetişkine dahi söylenen güzel bir söz nasıl da etkiler onu...

    Sevgiler öğretmenim:)

    YanıtlaSil
  2. Sana katılıyorum öğretmenim :)onların üzerinde etkimiz çok büyük eğer öyle olmasaydı eğitim mümkün olur muydu hiç? :)

    YanıtlaSil