13 Şubat 2010 Cumartesi

KİME NE KADAR DEĞER?

Siz de 'bir türlü fırsatım olmadı, zaman bulamadım kusura bakma' bahanesini sık kullananlardan mısınız? Evet bahane diyorum, çünkü bu benim için gerçek bir bahane.

Ben planlı hareket eden insanların bu cümleyi çok sık kullandıklarını sanmıyorum. Elbet arasıra böyle durumlar olur. Fakat bunu hayatında rutin olarak kullanan insanlarla dolu etrafımız.

Kimimiz gerçekten çok planlı, ne kendi işini aksatır ne de verilen sorumlulukları. Kimimiz kendi işini aksatsa da arasıra, verilen sorumluluğu anında yapmayı görev edinmiştir kendine ki en çok zarar görenler bu tipler bence. Kimileri ise yazının başında söylediğim gibi bahanesi sabit olanlar.

Ama asıl marifet tüm bu yoğunluk arasında da sevdiklerine zaman ayırmak, sana değer verenlere hakkını vermek ve bahaneleri sabitlememek. Karşımızdaki insan bunu biraz olsun hakediyordur herhalde.

Bazen öyle anlar olur ki, gerçekten çok ince düşünürsünüz, biraz mutluluk herkese çok iyi gelir diyerek güzel bir jest yaparsınız. Bu bazen bir gülümseme, bazen bir kahve ki kahve bahane. Sonra bir bakarsınız karşınızda sabit bahaneler. Bu size değer verene yapılacak en büyük haksızlık, size açılan mutluluk kapısına ise büyük bir kilit bence.

Gelin şu karmaşanın içerisinde bize verilen değerlere sahip çıkalım, hakkını verelim. Gelin biz de sevdiklerimize,yakınlarımıza,arkadaşlıklarımıza,dostluklarımıza değer veren olalım.

Sabit bahanelerimizi, gerçek anlamını kazandığı, nadir anlarda kullanalım. Unutmayalım zamanın değeri; paha biçilemez.

21/12/2009

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder